Strony BIP
dla Wymagających

Ze szkoleniem u nowego Ministra Finansów

A A A

Początek grudnia rozpoczęliśmy od szkolenia dla kadry kierowniczej resortu finansów, w którym uczestniczyło ponad 40 dyrektorów departamentów i naczelników wydziałów, a także kilku radców ministra.

Termin zaplanowanego od wielu miesięcy szkolenia zbiegł się ze zmianami kadrowymi w ministerstwie. Po wielu latach sprawowania urzędu Ministra Finansów przez Jana Vincentego-Rostowskiego, jego następcą został  Mateusz Szczurek.
Głównym celem szkolenia, które odbyło się w gmachu ministerstwa, było usystematyzowanie wiedzy na temat prawidłowego i efektywnego udostępniania w BIP posiadanych  informacji publicznych. Dodatkowe cele to: wskazanie dobrych praktyk oraz zagrożeń w procesie prowadzenia BIP oraz udostępniania informacji na wniosek, a także zapoznanie uczestników z najnowszymi zmianami prawnymi i orzecznictwem sądów administracyjnych.

Prowadzący zajęcia inż. Rafał Kula zwracał szczególną uwagę na konieczność właściwego wypełniania pól metryczek, którymi opatrywane są opublikowane informacje publiczne. Przestrzegał przed skutkami braku systematycznej aktualizacji Biuletynu.Tematem, którego nie mogło zabraknąć podczas szkolenia była problematyka udostępniania informacji publicznej w celu ponownego wykorzystywania oraz nowelizacja ustawy (wejdzie w życie w marcu 2014 r.), która determinuje obowiązek przekazywania części danych do centralnego repozytorium informacji publicznej.

Z pewnością przeprowadzone szkolenie zaprocentowało dodatkową mobilizacją i przygotowaniem jego uczestników do sprawnego realizowania Zarządzenia nr 21/BMI/2011 Dyrektora Generalnego Ministerstwa Finansów z dnia 4 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia strony BIP. Na jego podstawie Dyrektorzy komórek organizacyjnych muszą m.in. pisemnie przekazać do Biura Ministra (do dnia 31 stycznia każdego roku), potwierdzenia o:

  • zgodności opublikowanych na stronie BIP informacji z aktualnym stanem faktycznym i prawnym w działach, które nadzorują,
  • zgodności opublikowanych na stronie BIP informacji pod kątem ich kompletności i spójności, w tym spójności wizualnej w działach, które nadzorują,
  • aktualności, kompletności oraz wzajemnej zgodności  dokumentów, związanych z projektowaniem aktów normatywnych, udostępnianych w BIP Rządowego Centrum Legislacji i publikowanych na stronie BIP resortu finansów.


Nasza aktywna współpraca z Ministerstwem się nie kończy. Kolejnym jej etapem będzie poprowadzenie przez Dyrektora Logonetu spotkania audytorów wewnętrznych jednostek sektora finansów publicznych, które odbędzie się w dniu 12 grudnia 2013 r. Tematem spotkania będzie „Cel i zakres audytu stron Biuletynu Informacji Publicznej”.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X