Nasza letnia trasa wdrożeń w JST
A A ATegoroczne wakacje okazały się wyjątkowo pracowite i udane dla zespołu Logonetu. Letnie miesiące to przede wszystkim czas wypraw - tych bliskich i dalekich, tych spontanicznych i tych starannie zaplanowanych. My również wyruszyliśmy w trasę, choć nie z mapą turystycznych atrakcji, lecz z harmonogramem wdrożeń nowych stron BIP.
Naszym głównym kierunkiem były cztery wyjątkowe miejsca na mapie kraju, w których znajdują się siedziby urzędów obsługujących jednostki samorządu terytorialnego. Dla każdej z nich opracowaliśmy i uruchomiliśmy nowoczesny Biuletyn Informacji Publicznej. Dlaczego nazywamy to podróżą? Bo każde wdrożenie to wyzwanie, spotykanie różnych osób, poznawanie potrzeb innych oraz satysfakcja ze wspólnego osiągnięcia celu. Nasza tegoroczna trasa prowadziła od Pomorza, przez zieloną Wielkopolskę i tętniące życiem centrum Mazowsza, aż po beskidzkie szczyty. Cztery przystanki, cztery wdrożenia, cztery historie - a każda z nich była ważnym krokiem umacniającym nowoczesną i transparentną administrację publiczną.


POWIAT LĘBORSKI
Podróż rozpoczęliśmy już w czerwcu od uruchomienia w adresie docelowym nowej strony BIP Starostwa Powiatowego w Lęborku. Nowy Biuletyn prezentuje nie tylko piękną panoramę tego kaszubskiego powiatu, którego granice sięgają aż do Bałtyku, ale także przejrzyste pogrupowanie dużej liczby opublikowanych informacji. Najnowsze z nich są łatwo dostępne za pomocą sekcji "Ostatnio dodane", która wyświetla się na stronie startowej Biuletynu.
Zakres wdrożenia BIP: migracja wszystkich danych z aplikacji SSDIP, indywidualna grafika, szkolenie
z obsługi BIPLO.

TRZCIANKA
Kolejnym punktem naszej podróży była Trzcianka, położona w północnej części Wielkopolski. Co ciekawe w granicach tej miejsko-wiejskiej gminy znajduje się aż 5 jezior, w tym to o nazwie "LOGO". Trzcianka jest najludniejszym miastem powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego, którego strona BIP jest od 2015 roku serwisowana przez Logonet. Tym razem podjęliśmy się zadania dostarczenia systemu do prowadzenia nowoczesnej strony BIP, którego funkcjonalność sprosta bardzo precyzyjnym wymaganiom doświadczonego zespołu redakcyjnego z trzcianeckiego magistratu. Dzięki wykorzystaniu naszej aplikacji BIPLO postał Biuletyn, w którym na uwagę zasługuje zwłaszcza dynamiczna strona główna wraz z sekcją "Załatwianie spraw".
Zakres wdrożenia BIP: migracja wszystkich danych z aplikacji 2clickportal, indywidualna grafika, szkolenie z obsługi BIPLO.
%20kopia.png)
POWIAT PIASECZYŃSKI
Następnie odwiedziliśmy Piaseczno, miasto położone na Mazowszu, tuż obok stolicy Polski. Opracowaliśmy stronę BIP, przeznaczoną do udostępniania informacji publicznej zarówno przez Starostwo Powiatowe jak również wszystkie jednostki organizacyjne powiatu piaseczyńskiego. Nowy Biuletyn został uruchomiony dokładnie w połowie wakacji. Warto dodać, że na terenie tego podwarszawskiego powiatu od dawna z powodzeniem obsługujemy podmiotowe BIP prowadzone przez urzędy miejskie w Piasecznie oraz w Konstancinie-Jeziornej.
Zakres wdrożenia BIP: migracja wybranych danych z aplikacji ZETO, statyczna kopia archiwalnego Biuletynu,
szkolenie z obsługi BIPLO dla 4 grup redaktorów i administratorów BIP (łącznie 60 osób).
%20kopia.png)
USTROŃ
Ostatnim przystankiem naszej letniej trasy był Ustroń - jedyna miejscowość uzdrowiskowa w Beskidzie Śląskim.
Szata graficzna wykonanego Biuletynu dla tamtejszego Urzędu Miejskiego podkreśla piękne położenie tego wyjątkowego
miasta. To kolejny Biuletyn wdrażany przez nas w powiecie cieszyńskim, który wyróżnia się czytelnością i ułatwieniami
w dotarciu do najnowszych i najważniejszych informacji publicznych. Od wielu lat zapewniamy bowiem prawidłowe
prowadzenie stron BIP przez Starostwo Powiatowe w Cieszynie oraz Miasto Cieszyn.
Zakres wdrożenia BIP: migracja wszystkich danych z aplikacji WASKO, indywidualna grafika, szkolenie z obsługi BIPLO.
Zobacz nasze najnowsze wdrożenia BIP
Helpdesk – wsparcie techniczne w użytkowaniu BIPLO
Cennym uzupełnieniem do prostego i funkcjonalnego systemu BIPLO jest stałe wsparcie serwisowe dla jego użytkowników. Nasi specjaliści są do Państwa dyspozycji w każdy dzień roboczy w godzinach 8.00-16.00. Jesteśmy otwarci na Wasze potrzeby i zgłoszenia dotyczące aspektów technicznych funkcjonowania BIP, sposobu działania poszczególnych elementów i mechanizmów aplikacji. Sprawnie weryfikujemy, odpowiadamy w przystępny sposób, jednoznacznie wyjaśniamy Państwa wątpliwości. Podpowiadamy jak wykorzystać przydatne funkcje, przygotowujemy indywidualne instruktaże i systematycznie aktualizujemy instrukcje obsługi.
Stałe konsultacje merytoryczne
Jako jedyni w kraju poza stałym wsparciem technicznym w ramach abonamentu zapewniamy także bieżące wsparcie merytoryczne w zakresie aspektów prawnych i organizacyjnych prowadzenia BIP oraz obowiązków publikacyjnych. Zdalnie podpowiadamy m.in.: co, kiedy i w jaki sposób należy opublikować w BIP, na jak długo, które dane podlegają wyłączeniu z jawności. Sprawnie udzielamy również pomocnych konsultacji w przypadku ewentualnej kontroli BIP lub otrzymanych wniosków o udostępnienia informacji związanych z jego prowadzeniem.
10 dodatkowych zalet pakietu BIPLO:
- 1 bezpłatne aktualizacje systemu
- 2 hosting BIP bez limitu pojemności dyskowej
- 3 przejrzystość BIP i skuteczność wyszukania informacji
- 4 bardzo intuicyjny i funkcjonalny panel administracyjny
- 5 pełna zgodność z wymogami dostępności cyfrowej WCAG 2.1
- 6 czytelne i kompletne metryczki z metadanymi także dla plików
- 7 aż 15 modułów i szablonów specjalnych ułatwiających publikację
- 8 indywidualna szata graficzna BIP z wykorzystaniem zdjęć od Klienta
- 9 możliwość publikowania bardzo dużych załączników (do 500 MB każdy)
- 10 dynamicznie generowana strona startowa Biuletynu oraz pełna responsywność
Nie czekaj z decyzją o nowym BIP do kolejnych wakacji!
